Thursday, February 25, 2010

Februarie fără evenimente notabile

Venind spre birou, radioul din maşină găzduia o ceartă paşnică între un preot autohton şi realizatorul emisiunii, preotul apărând sărbătoarea de Dragobete împotriva satanicului Valentine’s Day adus de unchiul Sam odată cu guma de mestecat. Preotul susţinea sus şi tare că mai bine să ţi se urce dragobeţii la cap româneşte, decât să ţi se aprindă călcâiele în stil american.

Sărbătoarea de Sfântul Valentin nu are legătură cu spiritualitatea ortodoxă. Asta numai dacă îl putem numi ortodox pe Gebeleizis Gerula, Scorillo şi Decebal adică asta numai dacă am fi fost creştini înainte de Hristos, ceea ce mi se pare o imposibilitate conceptuală.

Suprapunându-se peste sărbătoarea aflării capului Sfântului Ioan Botezătorul mi se pare şi mai de rău augur şi de aceea am lăsat discuţia dintre cei doi ce ajunseseră la Baba Dochia, o altă creştină autohtonă şi am trecut pe un canal de ştiri pe care se vorbea despre impozitarea pensiilor.

Indiferent cine are dreptate, Sfântul Valentin sau Baba Dochia, mi se pare o tâmpenie să te îndrăgosteşti în februarie. Sentimentele trebuie păstrate până când soarele va ucide retina, mugurii vor exploda în pomi, ghioceii îşi vor arăta muşchii, păsările soprane se vor întoarce la corul românesc.

Staţi liniştiţi tovarăşi! Staţi la „locurili” voastre! Nu stârniţi dragostea până nu vine ea. Dragostea e mai mult decât biochimie. Dragostea e mai mult decât o sărbătoare. Dragostea e o sală de travaliu în care chinuieşti o viaţă ca să dai naştere fericirii ce va veni doar când o poţi defini cum trebuie.

Aşa că spor la învăţătură. Folosiţi zilele acestea pentru a vă desăvârşii studiile.


V l a d i m i r _ P u s t a n

0 comments: